Service Transition Manager

Hvornår er der brug for denne ydelse? 

Når en IT-løsning skal overgå fra projektfase til drift, og du ønsker en struktureret og sikker overgang, der sikrer stabilitet, governance og skalerbarhed, har du ofte brug for en Service Transition Manager til at sikre overgangen og modning og disciplinen. Service Transition Management er nødvendigt for at minimere driftsrisici, sikre dokumentation og optimere den fremtidige support. 

Hvad indeholder ydelsen? 

  • Vi sikrer en smidig transformation fra projekt til drift, hvor Service Level-krav (SLA/OLA/SLR) fastlægges tidligt. 
  • Vi identificerer et ambitionsniveau med afsæt i modenheden og kompetenceniveauet, for at sikre en forsvarlig og tilpasset implementering af DevOps-principper og ITIL-processer. 
  • Vi leverer en struktureret Service Operation Manual (SOM), inkl. backup-planer, eskalationsmatricer og RACI-modeller. 
  • Vi sikrer kompetenceopbygning og migrering af eksisterende processer og værktøjer, uden oplevet driftsforstyrrelser eller produktivitetstab. 

Vores tilgang 

Vi arbejder med høj faglighed og ordentlighed og tilpasser Service Transition til projektets størrelse og kompleksitet. Vi tror på transparens og sikrer altid en fælles forståelse af leverancer og forventninger. Ved at inddrage relevante interessenter tidligt og fremme samarbejde sikrer vi en problemfri overgang, hvor fællesskab er nøglen til succes.